Chika og Fujis side

En hundeblogg. her vil jeg skrive om det å få en hund nr.2 i familien, både positivt og negativt. Vi har en Shiba-tispe på 2,5 år og får en hann på 8 uker. Dette kan nok by på både gleder og forviklinger, og de erfaringene ønsker jeg dele med andre. Legg gjerne igjen kommentar på bloggen min.

Name:
Location: Hakadal, Norway

Monday, March 12, 2007

Valpekurs 2

I dag var første dagen med praksis.
Det var en jurnalist fra Aftenposten der som skulle lage en reportasje om "Første dagen på hundeskolen". Han tok bilder av Fuji og meg og noen av de andre hundene, og dette bildet kom i Aftenposten. Gøy da!

Fuji hang godt med det første kvarteret, men så "falt han ut". Han mistet fokus og ble mer opptatt av godbitene til de andre hundene.

Vi trente på innkalling og oppmerksomhet.
Det siste vi gjorde var at instruktøren holdt Fuji og jeg løp 15 meter, ropte på Fuji og han skulle løpe til meg...og gjett hva, han løp faktisk rett i armene mine. Flink gutt!

Hjemmelekse til neste trening:
Trene på innkalling og oppmerksomhet.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home