Chika og Fujis side

En hundeblogg. her vil jeg skrive om det å få en hund nr.2 i familien, både positivt og negativt. Vi har en Shiba-tispe på 2,5 år og får en hann på 8 uker. Dette kan nok by på både gleder og forviklinger, og de erfaringene ønsker jeg dele med andre. Legg gjerne igjen kommentar på bloggen min.

Name:
Location: Hakadal, Norway

Monday, March 12, 2007

Valpekurs 5

I dag har vi nok en gang vært på valpekurs.

I dag trente vi på "På plass" og "Bli". Fuji er flinkere til På plass når jeg ikke sier kommandoen enn når jeg sier den, da setter han seg på skrå med rompa en meter fra meg. "Bli" klarer han fint hvis jeg går max 1 skritt fra han mens jeg snur meg mot han og så går tilbake.

Vi øvde også på kommandoen På plass uten å lokke med godbit, bare klappe oss på låret på venster siden. det fungerte faktisk bra. Oppvakt gutt!

Han holder fokus gjennom hele treningen og det virker som han har det gøy.

Innkalling var det siste vi gjorde denne gangen også. Han løp rett mot meg, men så plutselig begynte han nå riste på hodet. Han pep og bar seg uten at vi kunne finne ut hvorfor. Etter å ha rista på hodet x-antall ganger, så kom han inn til På plass. Flink gutt.

Hjemmelekse til trening i overimorgen:
Trene på oppmerksomhet og innkalling. Skal ikke trene og sitt og bli.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home